Information från Golfverket

Vi är oerhört glada att meddela att Golfverket nu har signerat för att bli majoritetsägare och tar från och med nu hand om driften av Haninge Golfklubb. Det markerar början på en ny fas för klubben, då vi tillsammans ska få klubben att nå upp till sin fulla potential. Vi vill poängtera hur glada vi är över det fina stödet vi fick på stämman. Det gör oss ännu mer peppade att leva upp till era förväntningar och få Haninge Golfklubb till den absolut trevligaste och finaste anläggningen söder om Stockholm! Vi har påbörjat arbetet med anläggningen och det finns flera planerade åtgärder som har påbörjats eller kommer att påbörjas inom en snar framtid. Dessa kan du läsa om nedan.

Robotar: Vi är glada över att meddela att robotar från Husqvarna kommer att installeras på Slottsbanan under den kommande veckan. De kommer att placeras på hål 1, 9 samt 15-18 för en testperiod fram till juli. Om resultaten uppfyller våra förväntningar, planerar vi att under hösten utvidga installationen till samtliga 27 hål på anläggningen. Vi ser fram emot denna investering och hoppas att den kommer att bidra till både högre klippkvalitet och avlastning för våra banarbetare. Tidigare har vi testat liknande robotar på övningsområdet vid Ängsbanan förra sommaren, och resultaten var mycket positiva.

Vi byter bokningssystem: Efter noggrant övervägande har vi beslutat att överge Sweetspot som vårt bokningssystem och återgå till GIT, Min Golf. Anledningen till detta är att Min Golf används på de flesta golfbanor runt om i Sverige, vilket gör att våra medlemmar och gäster inte behöver ladda ner ytterligare en app för att boka speltider hos oss. Vi anser också att Min Golf är mer användarvänligt och väletablerat bland majoriteten av svenska golfare.

Nytt betalsystem på rangen: Vi kommer att ersätta det befintliga "solosystemet" på rangen med Golfmore. Detta innebär att du kan hantera ditt rangekort via en app i din telefon och köpa rangebollar när det passar dig, även när receptionen är stängd. Betalningsalternativen på rangen kommer att inkludera kort, Swish och appen. Vi kommer att erbjuda en alternativ lösning för de som inte har en smartphone. Om du köpte bollar förra året så behöver du komma in till receptionen för att få dom överflyttade.

Nya tee skyltar och tee markeringar: Vi har beställt nya tee skyltar och tee markeringar till Slottsbanan samt tee markeringar till Ängsbanan. Vi kommer att övergå till hektometer tees, vilket innebär att färgkodningen för tees kommer att försvinna. De nya teena kommer att benämnas 42, 49, 55, 60 och 63 på Slottsbanan samt 51, 56, 62 och 67 på Ängsbanan. Leverans förväntas ske under maj månad. Senare så kommer vi även att byta ut och utöka skyltningen på hela anläggningen.

Trädfällning och byggnation av övningsområdet: Arbetet med att fälla de stora granarna bakom green på hål 11 har påbörjats för att öppna upp för den vackra tallskogen som döljer sig bakom dem. Inom 2-3 veckor planeras även hela kullen bakom det kommande nya övningsområdet att gallras och rensas från döda träd och sly. Byggnation av det nya övningsområdet vid den nya putting greenen kommer att påbörjas i mitten av maj.

Inom en snar framtid kommer vi att lansera en ny, lättanvänd och levande hemsida. Vi kommer också att vara mer aktiva på sociala medier för att dela med oss av information och ge en inblick i arbetet här på Haninge GK. Vi ser fram emot att ha er med oss på den resan!

Vi har beställt nya scorekort till både Slottsbanan och Ängsbanan samt banguider till Slottsbanan. Vi kommer inte längre att erbjuda utskrivna scorekort utan istället fina, färdigtryckta kort.

I år kommer vi att erbjuda Macade kläder i shopen, samma märke som både Alex Norén och Kristoffer Broberg spelar i. Vad gäller klubbförsäljning har vi utöver Callaway valt att ta in Titleist istället för Cobra, då vi har noterat en ökad efterfrågan på dessa klubbor.

Känner du någon som vill bli medlem? Det finns plats för nya medlemmar, så tveka inte att höra av er till info@haningegk.se så hjälper vi till med nytecknande av medlemskap.

Vi kommer att gå ut med information gällande öppning så snart vi ser ett möjligt datum för det. Vårt mål är att öppna både range och banor så tidigt som möjligt, men innan dess så måste det börja växa och torka upp. Framöver så kommer vi även att skicka ut information löpande gällande vårt arbete ute på klubben, samt information kring annat som kan vara bra att veta.

/Haninge Golfklubb, Golfverket

Föregående