Veteraner

Onsdagar med veteranerna

Välkommen till Veteranernas sida!

Idag är vi nära 700 veteraner i klubben, dvs alla som fyllt 60 år. Många är aktiva på klubben och i Veteransektionen försöker vi se till så att så många som möjligt umgås och har trevligt i de tävlingar som vi anordnar varje onsdagsförmiddag. Tävlingarna är öppna för alla medlemmar i klubben från det år du fyller 60.

Vi har olika tävlingar under säsongen, från start i maj till avslut i oktober. Vi brukar ha två singeltävlingar, en lagtävling och en skojtävling varje månad, vilket innebär ett tjugotal tävlingar på en säsong.

Du anmäler dig till onsdagstävlingen senast på söndag kväll innan midnatt. På måndagen lottar vi bollarna, och ambitionen är att vi ska ha en bra blandning av spelare, så att du inte alltid spelar med samma personer. Vi har en herrklass och en damklass i singeltävlingarna. Varje onsdagstävling är separat och vi har pristagare i varje klass, men över säsongen räknar vi också ihop poäng från alla tävlingar du deltar i, och samlar dem till en Order of Merit. Vi har även en separat matchtävling som löper över säsongen.

Vi har ingen egen budget, utan deltagande i varje tävling kostar 60 kr, och 60% av anmälningssumman går direkt till priser varje onsdag, och 40% sparas till avslutande priser efter säsongen (Veteranernas Order of Merit, matchstege, mm). Tävlingarna finns inlagda i GIT på samma ställe där du hittar alla övriga klubbtävlingar. Och du anmäler dig också via GIT, precis som till vilken tävling som helst - varmt välkommen att göra det!

I snitt har vi ca 60 deltagare i varje tävling, några fler på våren än på hösten. Ca 75% är män och 25% är kvinnor.

Vi brukar ha ett uppstartsmöte i april där vi berättar mer om planerna för säsongen. I mitten av juni har vi en sommartävling som avslutas med lunch och i oktober avslutar vi säsongen med scramble, lunch och prisutdelning.

Vill du veta mer? Kontakta någon av oss i Veteransektionen!

Nyheter från veteransektionen

Ulf Wallenborg