Öppning av Slottsbanan

Som vi har väntat! Efter en låååång vinter är det äntligen dags att öppna upp hela Haninge Golfklubb och därmed Slottsbanan. Vi öppnar onsdag 1/5 kl 8:00 för spel och bokningen öppnar måndag 29/4 kl 12:00. Banan är fortfarande blöt på vissa ställen och har skador från snömögel från vintern. Greenerna ser bra ut förutom fyran som kommer att torvas om på vissa ytor. Fyrans green kommer dock att vara öppen men med en anpassad flaggplacering.

Greenfeen på Slottsbanan i år är 995 kr på helger och 795 kr på vardagar. I greenfeen inkluderas vagn, banguide (när den kommit), startkit samt en polett till rangen. Rabatten för gäst till medlem har vi ökat och den är nu 250 kr på helg och 200 kr på vardag. Du som medlem kan ge max 3 personer rabatt, förutsatt att ni spelar i samma boll.

Både Ängsbanan och Slottsbanan är tyvärr för blöta för golfbil, men så fort det har torkat upp så går vi ut med information att det är tillåtet att köra bil.

Som många utav er vet så har vi nu robotar på delar av Slottsbanan. Robotorna klipper fairway på natten (om det inte är frost) och delar av ruff dagtid. Robotarna stannar automatiskt om dom närmar sig ett hinder, exempelvis en människa eller hund. Om du undrar vad som händer om du råkar träffa en robot eller om den kör över en boll så hittar du det i våra lokala regler: https://www.haningegk.se/lokala-regler.

Föregående

Demodagar Titleist och Callaway